Wednesday, December 31, 2008

Somali rapper K'Naan explains Somali pirates

If you follow world news (or even if you don't) you may have heard about pirates in Somalia hijacking ships at sea. Normally they rob the ships and hold the crew for ransom. I must admit, I was kinda wondering what that was all about. You don't really hear about too many real-life pirates in this day and age. Somali rapper K'Naan explains why this long stretch of east African coastline got so gully.

Quote Of The Day

"The truth is that there is nothing noble in being superior to somebody else. The only real nobility is in being superior to your former self."

Whitney Young
US civil rights leader (1921 - 1971)

Number (N)ine-New Era Fitted

These have to be the dopest hats I've seen all year. Hi-end Japanese brand Number (N)ine decided to do a collaboration with New Era and it came out incredible. Featuring a checkered flag print pattern, the caps will retail for ¥13,650 (Approx. $151 USD), available at both Number (N)ine Tokyo locations.

Hollywood Nights

Me, J.P. (on the far left), and some Dj we met at some party in the Hollywood hills. I don't know who took this but I found it in my email today. It looks like I hadn't got much sleep. I guess that's supposed to be my cool look. LoL

Nike Shoe Ad feat. Mike Epps, Kobe & DJ A.M.

Dj A.M. got those Air Yeezy's on. The Air Yeezy is Kanye West's collaborative shoe with Nike. They're slated to drop in March 2009. There's a picture of 3 of the colors below.

Pic Of The Day

They must've really been getting seriously ignored to even have the time to write out all that shit. They even underlined it in mustard. It's actually pretty neat to be written from a ketchup bottle. They get an "A" for penmanship AND creativity.

Adidas-Vespa Collaboration: Spring '09

Adidas is my favorite shoe brand....Burgundy is my favorite color. I kinda felt obligated to post these.

Timberland Boot: Holiday Collection

I know they may be a bit out there, but these muthafuckas are dope! I'm thinking on some log cabin trip to the snow... or on some trip to the mountains camping type shit. Rock 'em with a flannel and you got instant outdoor swagger. They'll hit you for $375 but you'll have them forever. Boots like these have been around since the Mid 1800' me, they're never going out of style. Available at

Kid Cudi Interview

Tuesday, December 30, 2008

NAS: Queens Get The Money

This is the "unofficial" video to the intro to Nas' most recent album. This is the second "unofficial" video he's dropped from this project. In a country with a so-called right to free speech, its crazy that he had to change his album title from "Nigger" to "Untitled", and to express the imagery he wanted to display, he couldn't even be in two of the four videos from his own project. In case you haven't seen it, below is the other unofficial video my nig Tag did.

Saturday, December 27, 2008

Mr. Chi-City: Ghetto Santa Clause

The homie Mr. Chi-City spreading some holiday cheer through the hood with the Chi-City christmas giveaway. The prostitute trying to run game for her sister was kinda amusing. Check it out.

Thursday, December 25, 2008

Martin: Classic T.V.

These are two clips from two of my favorite Martin episodes. This has to be one of the greatest t.v. shows ever. Jerome was the shit..."look at the white shoes, look at the white shoes" LOL

Tuesday, December 16, 2008

Quote Of The Day

"It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf."

Walter Lippmann

CurT@In$: Night Of The Living Dope

I kinda like this. What u think?

Monday, December 15, 2008

Rachel Ray: 2003 FHM Magazine? WTF

I was surfing the internet and couldn't believe it when I ran across these pictures. It's Food Network star Rachel Ray posing for FHM magazine in 2003. I didn't know Rachel had it in her. LoL

Jamie Foxx Clowning On Terrence Howard.

Jamie Foxx is hella funny. Straight comedy.

Bush Gets Shoe Thrown At Him By Reporter!

If you haven't seen this, it's pretty funny. Bush has to be the world's most hated man, I mean damn...he's the President of the world's strongest country and reporters are throwing shoes at him.

Tuesday, December 9, 2008

I Love Ladybug.

I grabbed these yesterday when I was out in San Francisco. They're the limited edition Ladybug Forum's. What u think? Dope or Wack? Be honest.


This is the Gucci extra large rubber band digital watch. I love rubber watches, but this one is a bit more expensive than my usual Adidas or G-Shock joints. It retails at $1,345, which is actually reasonable for a Gucci watch. Don't hesitate to grab this for me as a gift if you feel inclined.LoL

Monday, December 8, 2008

SNL Digital Short: Jizz In My Pants

They must have a real songwriter on staff, because this song was too well written for a comedy skit. The shit had a bridge and everything. I could see them playin this at the club.LoL

Sunday, December 7, 2008

Nyjah Huston: Skate Or Die

Nyjah Huston - Elements TV #82

Nyjah Huston is the world's youngest professional skateboarder at 14 years old. He's sick on that skateboard. The clip is worth watching.

Saturday, December 6, 2008

GRAVITY balans recliner

Strange enough, I've noticed lately that I have a thing for fresh chairs. These special edition black leather Gravity chairs have been designed and signed by Scandinavian designer Peter Opsvik himself. The chair bears a special metal name plate and it comes with Opsviks’s latest book “Rethinking Sitting.” The GRAVITY balans recliner is the next best thing to zero gravity. Since the GRAVITY balans sells for about $1200, we can expect the limited edition run to cost a bit higher than that.

New Casio Databank

I wear a lot of plastic watches so I'm glad I saw these. The classic Casio Databank got remixed and was given a new up to date look. Coming in four new colorways, the watch comes in black, green, orange and white and features a check keyboard. The watches are hitting stores this week. The Casio Databank was actually a big deal, having a built-in calculator. Today, you can consider it a vintage watch.

Supra Cruiser

These look like a Jordan IV meet a SB Dunk. Either way, they're a pretty dope shoe. Supra always comes with it. When they drop these will retail for around $70

Tuesday, December 2, 2008

Jay-Z: December 4th (from the Black Album)

Me being a big Jay-Z fan, I was suprised when I came across this. Somehow they snuck this one past me when The Black Album came out. He does a good job of keeping his family out of the limelight because this was the first time I've ever seen his mother. Beyonce's impersonation of Jay-Z in the video is pretty good, too

Jazmine Sullivan: Apollo Kids

I ran across this on youtube. It's new R&B sensation Jazmine Sullivan on Apollo Kids. She was only 11, but she still had that killer voice. Below is my personal favorite of hers.